Ahad, 17 Mei 2009

BOSAN...BOSAN...

#1: Times out...it's weekend all ready....
#2: Aulia mesti tengah tidur nyenyak dalam perut niii...maklumlah dah penat exercise n karate perut ibu dia nii...
ASSALAMUALAIKUM?????
* Mlm ni memang membosankan....bayangkan,bila toleh ke kanan suami tengah nyenyak tidur....siap berdengkur-dengkur lg...bestnya kalau sayapun dapat lena mcm dia sekarang ni....
* Agak malang sebab x dpt tidur time niiii....skrg jam menunjukkan pukul 12.30 tgh mlm...baby pulak meneman ibu dia yang x dpt tidur niiii....dok menendang n mengeras kt sana sini...kadang jelas terasa sikunya yang kecil...x sabar nk tengok dia kuar nanti....
* Bermula isnin ni...student dah start exam final...x sabar nk balik Kampung jumpa ummi,ayah,mami n bat....
* Masa makin suntuk dah...nursepun ada cakap...baby dah boleh kuar bila2 masa mulai sekarang...td tengok citer Cikgu Farhana kt TV3. Bolehlah tahan citernya....asalkan dpt hilangkan boring....
* Sebenarnya ni cubaan pertama internet kt rumah.....pagi td bertemankan HUDA....adik saya yang cute tu, rumahnya x jauh dari rumah saya...kami pergi ke bandar mentakab utk tanya pasal maxis broadband (apa yang mengejutkan kami, maxis broadband masih x wujud kt sini kerana 3G masih blum ada kt bandar nii) Wah! betapa teruknya....terpaksa ke Celcom centre kt Temerloh plak!....maklumlah bosan kt rumah...saya terpaksa bertemankan HUDA memandangkan suami tercinta terpaksa pergi KURSUS PENGURUSAN JENAZAH ANJURAN KKM DAERAH BERA....Dia mewakili jabatan dia ke sana...
* Dialah sebenarnya org yang paling sibuk sekali nk daftarkan broadband kt rumah...ni memandangkan kami pernah pakai dulu....tp sebabkan alasan tertentu kami terpaksa matikan line tu dulu...tp disebabkan rasa syg pada modem yg ada....kami daftar balik. Lagipun di ofis dia internetnya terhad pada beberapa komputer saja...byk bahan yang nk di cari melalui internet...kdg2 dia msg kt saya di opis supaya saya mencari bahan itu ini utk tazkirah hari berikutnya....kesian dia.... tapi sebenarnya itu cuma alasan...hehheh!tujuan sebenar daftar line adalah sebab kt opis frenster & beberapa perkhidmatan internet lain telah disekat....maka x seronoklah semua orang terutamaya pensyarah2 yang telah habis PnP mereka..sebab x dpt hiburan..termasuklah saya..heheh!
* Tadi masa mendaftar, kata abang yang daftarkan line ni....kena tunggu 24 jam dulu...tp disuruh jugak cuba2 bukak tengah malam karang...kot-kot dapat!...orang yang paling x sabar ialah my hubby chubby tulah...tp bila dah bukak labtop toleh2 jer dia dah berdengkur....hehehhe
* Hari ni agak malang gak utk kami berdua...saya pergi beli antena TV sebab kt rumah ni x dpt chanel langsung...dah ler mahal..tp saya beli jugak supaya dpt tgok TV. Tp bila balik pasang kt TV masih tiada perubahan...bengang betul perasaan nii...tuhan je yang tahu! dah ler terpaksa menahan kepenatan kuar ke bandar...rasa x berbaloi langsung!
* Bila dia balik dari KURSUS td dia citer yang dia banyak habis duit arini....saya berteka2 dengan dia....adakah kereta kami rosak?adakah tayar bocor?adakah kena pau?...mcm2 bermain di kepala..rupa2nya dalam terkejar2 nk balik ke rumah sebab risaukan saya terberanak sorang2 kt rumah...dia kena saman dengan polis....adoiiiii!!!!! HABIS duit bulan niii......
* Dah ler hujung bulan ni nk balik kg...kena servis kereta kancil saya plak...kemarin baru je servis kereta dia...banyak duit habis...duit yang nak masuk x tahulah bila....tapi apa2pun kami masih bersyukur sebab tuhan masih bagi rezki untuk kami makan n minum....dan masih hidup sampai saat niii.....
* Sebenarnya En.Ahmad yang tengah berdengkur kt belakang saya ni suruh kejutkan dia kalau internet dah dapat...tapi x sampai hatilah pulak...tgok dia tgah nyenyak gitu...baby aulia plak dah x aktif...mesti dah tidur bersama papa dia...selamat malam sayang...buat kedua2 orang tersayang sama ada kt dalam perut atau kt luar perut ni...hehehhe!
* Ok lah...itulah dulu celoteh untuk malam ni...rasa panjanglah plak..mesti org boring baca blog ni...bye..tatituuuuu....

2 ulasan:

Cik Rama2 Beku berkata...

wah..da pki broadband..best la..brapa harga modem ek akak?byr bulan2 brapa??

Ummi @uli@ &@bi @budz@r berkata...

rm68/month je...ambik pakej paling murah...tupun dah ckup laju.abg syed yang amat perlu benda tu....kt opis dia tenet terhad.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...