Jumaat, 3 Disember 2010

UBAT KUATKAN RAHIM


Nilah ubat kuatkan rahim yang ada di pasaran.....maybe sapa2 leh try ubat ni for early pregnancy stage...OK,preggy semua u can try this medicine...

Assalamualaikum teman-teman sekalian terutama ibu2 diluar sana yg tengah pregnant semoga sihat selalu hendaknya....berikutan kes kawan aku yang bleeding tu (masa post yang lepas) aku cuba sedaya upaya untuk ingat balik nama ubat yang pakar sakit puan bagi kat aku aritu...namun anda semua maklumlah sudah stahun stengah berlalu LUPALAR....jawabnya...last2 aku search dalam internet..rupa2nya banyak forum2 ibu2 ni dok bincang pasal benda ni....dan rupa2nya ada ramai ibu2 kat luar sana yang mengalami komplikasi macam ni.....

Macam kakak opis aku sorang ni..kak rin, diapun pernah keguguran for the first time pregnancy tp pregnancy kali kedua keluar darah sikit2..kalau x silap aku seminggu darah tu kuar.....dia pergi jumpa doktor & then doktor bagi ubat kuat rahim...Alhamdulillah..sampai skrg ok....sbb tu aku cuba ingat nama ubat yg doktor bagi kat aku dulu..supaya aku leh suggest kt kawan aku tu..kesian dia..mesti kecewa kalau jadi apa2...sbb tu sementara masa masih ada waktu aku cuba utk tolong dia....

Tapi bila aku dok godek2 satu forum ni aku jumpa satu tajuk yang bincang pasal benda ni..apa2pun korang leh klik link yang aku buat supaya korang semua yang mengalami masalah yang sama leh ambik manfaatnyer...


Salaam ayu...


Tahniah atas kehamilan ayu... memang selalunya dalam kes2 yg pernah
mengalami keguguran, doktor akan memberi ubat atau suntikan dan
kadangkala kedua2nya sekali... Utrogestan.. jarang sekali digunapakai
untuk pesakit2 biasa...ubat ini mmg mahal saya rasa...kerana ia
digunakan untuk prosedur IVF.. sepanjang pengalaman saya mengandung
(sbb dulu saya mudah keguguran).. ubat yg kerap diberi pada pesakit
begini ialah duphaston dan turinal... malah di klinik prof pun
sekarang kami masih menggunakan duphaston dan turinal..

Jika doktor telah memberi ubat utrosgestan pada ayu... maknanya ubat
itu sudah cukup memadai tanpa mengambil suntikkan... sekiranya ingin
bertukar pada suntikan, mungkin ayu perlu maintain dengan ubat yg
dosnya rendah berbanding dengan utrogestan... mintalah nasihat dari
doktor.. kalau boleh jumpalah doktor gynea kerana mereka lebih
maklum...

Tiada sebarang risiko bila mengambil suntikan untuk menguatkan
rahim.. kerana ubat ini bukan diambil secara berterusan...

harap maklum...

-umihakim-

--- In timang1005@yahoogroups.com, "ayu132280" wrote:

>
> Saya pernah mengalami keguguran ketika kandungan berusia 6 minggu.
> Setahun kemudian (kini)saya positif hamil dan kini kandungan saya
> berusia 2 bulan. Oleh kerana saya pernah keguguran, dr menasihati
saya
> supaya mendapatkan suntikan atau mengambil pil untuk menguatkan
rahim.
> Dr di klinik swasta memberi saya UTROGESTAN 100mg, 2 kali sehari
> selepas makan. Saya ingin mendapatkan suntikan dari hospital pakar
> tetapi doktor di klinik swasta kata ia tak perlu, dan memadai makan
> ubat itu sahaja (mungkin kerana di kliniknya tiada kemudahan
suntikan
> tersebut). Saya ingin tahu, apakah bezanya, kebaikan dan keburukan
> jika saya mengambil suntikan menguatkan rahim in stead of consume
ubat
> dari klinik swasta, kerana kos ubat tersebut adalah lebih mahal
(perlu
> makan 3 bulan)berbanding suntikan di hospital pakar (suntikan
sekali
> sahaja). Harap puan dapat jelaskan secara terperinci secepat
mungkin.
> terima kasih.


Kat atas ni petikan pengalaman dan perbualan ibu2 yang pernah mengalami bleeding dan ubat yang dicadangkan


Kat forum ni ada bagi tau nama ubat tersebut..korang bukak n baca2 ler...




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..sya mencari tentang ubat ni.. sebb td baru doc bagi ubat ni utk kuatkan rahim . skrg baru 7 week .. sebelum ni pernah keguguran 2 kali .. nak tanya ubat ni boleh tak di ambil secara berterusan utk tempoh 3 bulan?

Unknown berkata...

dlu mse 2bln preggy sy amik ubt ni sbb bleedg dktr pakar yg bg..mkn dlm 20 hari je..lpas scan 3d dinding rahim dh tebal,bleedg pun dh xde dktr suh stop mkn just mkn vitamin yg perlu utk preggy je..

nad berkata...

Saya tak pernah tau akan kewujudan ubat kuatkan rahim ini..saya hanya amalkan suplimen SHaklee..alhamdulillah sangat membantu..

@deq He berkata...

alhamdulillah seronok dapat membantu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...