Selasa, 19 Mei 2009

INGIN SENANG HAMIL????

. # 1: Anak adalah anugerah tuhan & merupakan rezeki buat kita. Jagalah dengan sebaik mungkin
“Rahsia bagaimana untuk senang hamil tanpa melibatkan sebarang kaedah merumitkan dan dijamin selamat serta berkesan kini terbongkar!”
Pendedahan demi pendedahan mengenai kesuburan bakal didedahkan kepada anda. Dan dengan jaminan dari saya setelah anda mengetahui ‘rahsia’ kesuburan tersebut, ia memberi jalan kepada anda untuk senang hamil! Tanpa sebarang risiko dan dijamin berkesan!...
Daripada: Fatina Aziz
Tajuk: Mendedahkan cara untuk senang hamil
Anda sukar untuk hamil?
#1: Sudah lebih setahun anda berkahwin tetapi belum hamil? #2: Sudah pelbagai cara anda mencuba untuk hamil tetapi gagal? #3: Anda pernah mengalami keguguran dan untuk hamil kembali masih tidak berjaya? #4: Anda tertekan dengan keadaan orang sekeliling seolah-olah mengatakan anda ‘mandul’?
KATA-KATA DARIPADA PENULIS:
Assalamualaikum dan salam sejahtera,
* Nama saya Fatina aziz dan kini bakal dianugerahkan cahaya mata yang pertama. Saya tahu anda kini yang sedang membaca laman web ini mengalami kesukaran untuk hamil bukan?
* Sudah bermacam-macam ikhtiar anda mencuba tetapi masih gagal untuk hamil. * Dulu saya pun seperti anda. Mengalami masalah sukar untuk hamil. Saya fikir untuk hamil adalah sesuatu proses yang senang dan semua orang mampu mencapainya.
* Tetapi saya silap. * Ok baiklah, saya ingin kongsi pengalaman saya mengenai kehamilan ini. Sudah lebih setahun saya berkahwin tetapi belum dikurniakan zuriat. Saya amat resah dan gelisah memikirkan masalah saya itu. * Ketika itu saya merasakan diri saya mempunyai masalah kesuburan. Kemudian saya mengajak suami saya ke hospital untuk menjalani ujian kesuburan. Tetapi beliau menolak. *Beliau percaya ada sesuatu yang belum kami laksanakan yang menyebabkan kami masih belum dikurniakan zuriat.
Saya hampir kecewa... lebih 6 bulan mencuba masih belum ada rezeki
* Saya membaca pelbagai buku berkaitan kehamilan dan kesuburan. Malah ada ketika itu saya berada lebih 18jam dihadapan komputer mencari maklumat berkaitan kesuburan melalui google. * Sampai disatu tahap saya merasakan diri saya ’mandul’. Mahu sahaja saya ke hospital dan melakukan pemeriksaan kesuburan. * Saya tahu masalah saya ini berkaitan kesuburan. Malah kitaran haid saya juga tidak menentu. Kemudian saya berjumpa dengan Doktor dan beliau mencadangkan saya mengambil ubat kesuburan iaitu Clomiphene. * 3 bulan selepas itu saya masih lagi menunggu dengan penuh harapan. Nampaknya clomiphene yang dipreskripsikan oleh Doktor masih belum membuahkan hasil
Kekecewaan bakal berakhir...Saya temui sinar jawapan...
* Terdapat pelbagai maklumat mengenai kesuburan telah saya kumpulkan. Dahulu maklumat-maklumat ini saya abaikan. Tetapi saya merasakan maklumat ini begitu penting sekali berkaitan kesuburan. * Maka saya susun dan jadikan satu fail. Setiap maklumat tersebut ada mengajar saya cara-cara meningkatkan peratusan kehamilan. *Saya cuba lakukan sedaya upaya saya dan saya tandakan setiap tindakan saya untuk meningkatkan peluang untuk hamil. * Akhirnya setelah lebih setahun mencuba, saya disahkan hamil. Alangkah gembiranya saya dan suami. Ketika itu hanya Allah sahaja yang tahu. * Kini saya sudah tahu terdapat pelbagai faktor yang menghalang untuk seseorang itu sukar untuk hamil. * Anda ingin mengetahui faktor-faktor penghalang untuk hamil? Teruskan bacaan kerana saya akan huraikan satu per satu masalah tersebut.
Kenapa Saya Dan Anda Sukar Hamil?

* Setiap orang tidak kira lelaki atau wanita mempunyai tahap kesuburan berbeza-beza. *Kesuburan amat berkait rapat dengan kehamilan. * Tanpa tahap kesuburan tertentu, amat sukar untuk kita hamil. Saya telah temui terdapat beberapa faktor yang menganggu kesuburan. Faktor-faktor berkenaan sedikit demi sedikit akan mengurangkan lagi peratusan untuk kita hamil. * Jika kita berjumpa doktor, doktor hanya ingat itu adalah masalah berkaitan kesuburan. Tanpa berbincang lebih lanjut dengan kita mengenai faktor-faktor yang meningkatkan kesuburan atau yang menganggu kesuburan, doktor akan berikan kita pil hormon atau pil kesuburan. * Terdapat sedikit ralat disitu. Saya bukan salahkan doktor tetapi itu adalah perkara yang perlu mereka praktikan sebagai medikal doktor. * Kemudian jika pil atau ubat berkenaan masih gagal untuk membuatkan anda hamil, anda akan dirujuk kepada pakar. * Disitu pelbagai ujian kesuburan dijalankan diikuti pula dengan ujian-ujian IVF (In Vitro Fertilization) ataupun IUI (Intra Uterine Insemination) yang memerlukan kos yang tinggi disitu. * Jika anda tidak mempunyai sebarang komplikasi kesihatan yang lain seperti kanser rahim ataupun pembuangan fibroid maka anda sepatutnya mencuba kaedah kesuburan semulajadi terlebih dahulu. Jangan bazirkan duit anda kepada sesuatu yang tidak perlu.

Fakta Yang Perlu Anda Ketahui...

* Tahukah anda bahawa 80% dikalangan mereka yang ingin hamil akan berjaya selepas setahun berkahwin. * Selepas 2 tahun, 90% akan menjadi hamil memberikan angka 10% terhadap mereka yang bermasalah. * Untuk memudahkan anda memahami peratusan diatas saya akan bagi contoh ringkas disini. * Katakan dalam tahun 2007 ada 100 pasangan yang berkahwin. Setahun selepas itu, daripada 100 orang tersebut hanya 80 orang sahaja berjaya hamil. Yang selebihnya 20 orang tadi gagal untuk hamil. * Kemudian pada tahun 2009 (2 tahun kemudian), daripada 20 orang yang gagal hamil selepas 2 tahun mencuba hanya 18 orang akan berjaya hamil untuk tahun kedua. Hanya 2 orang sahaja gagal hamil pada tahun kedua disebabkan oleh faktor yang tidak dapat dielakkan. * Sekarang, saya akan dedahkan rahsia bagaimana untuk anda senang hamil dengan memanipulasikan kaedah kesuburan yang akan didedahkan sebentar lagi. * Kini semua orang mampu untuk senang hamil seperti mana kolompok 80% yang berjaya hamil di tahun pertama mencuba.

* Jika anda berminat, teruskan bacaan...

(Dicopy dr penulisan Fatina http://www.senanghamil.com/) untuk mengetahui kandungan seterusnya sila klik laman web tersebut.
P/S : Untuk pengetahuan anda semua....saya juga mengalami masalah yang sama di awal perkahwinan. Sayapun pernah terPK seperti Fatina fikir
"Alah...bkn susah nk wat ank...rupa2nya memang tanggapan saya amat meleset...bkn semua org bernasib baik untuk bunting pelamin..."
* Usaha demi usaha saya lakukan bagi mendapatkan zuriat. Pelbagai sindiran dari kawan-kawan & orang-orang tua yang x memahami...maklumlah semasa saya kawin dulu, saya & suami telah melangsungkan perkahwinan serentak dengan adik lelaki saya.Maka telah berlangsung majlis perkahwinan bagi dua pasangan serentak dengan penuh gilang gemilang.hehhehe!
* Bulan beganti bulan orang2 di sekeliling menunggu masa mengkritik & mengata antara kami.
* Apabila adik ipar saya disahkan mengandung saat itulah tekanan semakin saya rasakan....asyik di banding2kan ajer...geram betul...
* Nasib baik saya mendapat suami yang cukup memahami....disebabkan perkahwinan kami adalah atas dasar pilihan org tua & perkenalan kami amat singkat,maka kami membuat keputusan untuk lebih kenal mengenal dulu....agar tidak terlalu tertekan dengan keinginan untuk memiliki anak. Dalam hati tuhan je tahu betapa kamipun rasa ingin memiliki ank yg comel.
* Bila ada pihak2 yang bertanya....kami menjawab dengan santai...agar kami nampak cool x memiliki zuriat pada masa itu..." Kami nk honeymoon dulu puas-puas" sambil2 senyum2 gatal.hehehhe!!!!
* Kadang2 jelas terpancar rasa x puas hati diwajah org2 yang sengaja nk sakitkan hati kami dengan soalan sensitif tersebut.
* Kebetulan pada masa tersebut saya mendapat tawaran melanjutkan pelajaran dalam bidang iktisas selama 10 bulan,maka alasan menjadi semakin kukukh untuk menutup mulut kawan2 & org2 sekeliling.
* Buat sahabat baik ku NUYU & B yang amat ku kasihi...walaupun rezeki masih belum ada...sabarlah. Kerana SABAR itulah penawar kepada masalah yang kita hadapi ini.
* Tp percayalah...setiap perkara ada hikmah tersembunyi...buat kwn2 yang masih berusaha untuk mendapatkan anak...saya harap kamu semua jangan putus asa.
* Ingatlah! ada yang lebih bernasib malang lg daripada kita. Usaha lagi...Walaupun sekarang saya tengah menunggu saat kelahiran baby aulia tp itu x bermakna saya dah berpuas hati...kita kena sentiasa bersyukur & dan berusaha keras untuk anak2 yang lain nanti.....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...