Rabu, 29 Disember 2010

MIGRAIN

Erm Assalamualaikum.....buat teman2 yang selalu mengikuti blog ni...arini pegi kerja ngn kepala yang sedikit ringan berbanding semalam...tuhan je tau betapa sakitnya kepala aku semalam sampaikan aku separuh sedar...aku boleh dengar hubby n anak aku bercakap tapi mata aku xleh bukak n badan aku xleh gerak...ala2 pengsanlah tp aku tau apa yang berlaku...pelik x? alang2 x gi kerja semalam aku gi Pusat Kesihatan Mentakab bila keadaan bertambah ok sikit....

Bila aku jumpa ngn doktor tu aku bercerita lerr... tentang keadaan aku yang jadi gini-gini...pastu dia pegi tanya tarikh period aku...bengang betul! dah lah Doktor laki2..hensom plak tu.hahhah malu aku...aku ni yg sememangnya pelupa ni terus cakap aku lupa....memang aku lupapun...!

Aku dah agak dah..mesti dia ingat aku pregnant...aku taulah diri aku camne..ehheh...sudah semestinya aku belum pregnant..sakit kpala ni memang dr dulu lagi berdamping dengan aku...menjadi pendamping tetap hidup aku...aku cukup memahaminya...aku sebenarnya nak tau camne nk forwardkan kes ni ke pakar...macamana prosedur dia...step by step...dia leh cakap"sy ni bukan pakar...saya lg lah x tau" heheh...lawak betul jawapan doktor ni...kalau dia tu doktor jawab camtu aku ni yg bukan doktor lagi2 lah x tahu....dia suruh aku g test urine..aku pergilah jugak nak sedapkan ati si doktor ni...

Erm,apa lagi....keputusannya -velah...pastu aku ngadu pasal lutut aku yg sakit dah 6 bulan ni....xleh nak lipat..kalau nak berdiri balik mau terketar2 lutut ni nak dibetulkan..heran aku!!! paling sakit time semayang....aku tanya dia, perlu dop ambik darah sebab masa aku gi jumpa doktor sebelum ni dia suruh ambik sampel darah kat lutut tu...pastu si doktor ni ckp x payah pulak...dia kata cukup dengan bg ubat tahan sakit je....aku ckplah yg dulupun bg ubat tahan sakit jugak...aku x makan...dia heran,dia tanya kenapa x makan?????????...aku jawablah..."kan ubat tu ubat tahan sakit je...dia cuma dpt tahan sakit jelah...dia takkan buang sakit tu" heheh...aku gelak..pastu dia dia senyum.Malulah tu....

Dia x tahu ke ubat tu byk effect dia...

Betul x aku cakap?Pastu dia preskripsikan ubat utk aku antara ubat tu...Calcium Lactate, Diclofenac Sodium, Acugrain & Methyl Salicylate Ointment (ubat sapu) ....erm aku terpikir jgak "xpelah...cuba dulu"


Ni ubat yang dia prescribe kat aku....


Ni plak effect bagi ubat tahan sakit ni....aku malas nak translate korang bukaklah kamus sendiri....

Do not take medicines such as ibuprofen and naproxen with this medicine. Side effects such as stomach upset, nausea, or ulcers may be more likely to occur. Many medicines available without a prescription should not be taken with this medicine.

This medicine can cause ulcers and bleeding in the stomach and intestines at any time during treatment. Do not smoke cigarettes or drink alcohol. These increase irritation to your stomach and can make it more susceptible to damage from this medicine. Ulcers and bleeding can happen without warning symptoms and can cause death.

You may get drowsy or dizzy. Do not drive, use machinery, or do anything that needs mental alertness until you know how this medicine affects you. Do not stand or sit up quickly, especially if you are an older patient. This reduces the risk of dizzy or fainting spells.

This medicine can cause you to bleed more easily. Try to avoid damage to your teeth and gums when you brush or floss your teeth.





Ni antara effect ubat ni...ni ubat anti migrain....hah..korang pikirlah sendiri tanyalah sapa2 yang pandai BI....



Sedation, increased appetite, wt gain, oedema, hypotension, skin rashes, muscle pain, paraesthesia, impotence.(korang tau apa maksud ni???mati pucuk!) bahaya tuuuuu......


Narrow-angle glaucoma, urinary retention. Pregnancy & lactation. May impair ability to drive or operate machinery



Rajah 3 : Calcium Lactate

This medicine is used to promote proper growth and good health. This medicine is used to lower high phosphate levels.


Hari ni ramai sikit datang kerja....x lah sunyi sangat....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...