Jumaat, 18 November 2011

Pejalanan Balik Kampung

Erm..hari ni aku kebosanan kat rumah En.Ahmad g beli barang untuk majlis cukur jambul pagi esok..kitorang x planpun nak wat..nipun wat simple je...kecik2...gulai cicah roti je..heheh...maklumlah kat rumah ni ada dua baby..kalau x buat macam x elok plak..so buat jugak walaupun simple....


Tahun ni rezeki umi berganda....dpt cucu double...dua2 due pd 11/11/11 tp sorang kuar pg raya 6/11 & sorang lg 9/11 erm x merasa jd baby 1 malaysia....

Memandangkan aku ni x boleh nak wat kerja apapun so aku onlinelah jap...nak upload gambar anak malas nak tranfer kt labtop..kalau adapun sekeping dua je yang di snap abi dia untuk tatapan kawan2 kat Fb...kt Fb aku xderpun...mungkin sebab anak no 2...dah x seghairah anak pertama..setiap gerak geri dia nak ambik..ehheh..sampai orang baca post dekat blogpun naik meluat..hahha....manalah tau ada yang pernah kutuk aku..."cheh..mcm dia sorang je dapat anak..semua benda nk tulis pasal anak dia.." hihi...kalau ada yang pernah rasa mcm tu ..aku mintak maaf byk2..bukan apa ghairah dapat anak kot...x perasan plak sampai org meluat...hihi...

walaupun tajuk pasal cukur jambul tapi post ni rasanya banyak cerita tentang perjalanan balik kampung sebelum beranak aritu....ni sedikit cerita perjalanan kami...


Baru je nak mula perjalanan dah posing macam2 gaya....


Kakak lah orang paling gembira bila cakap nak balik kampung....

Masa kat area pahang sampai kuantan masih x terasa perubahan cuaca & bahang musim tengkujuh..bila masuk je Cherating cuaca berubah teruk..hujan turun dengan lebat dan suasana musim tengkujuh mula teras...terbayanglah musim banjir bagai....hujan berenti2...tengok pada kawasan..tapi kebanyakannya memang hujan..seronok gak jalan dalam hujan..x lah panas sangat tambah aku ni tengah ngandung masa tu...tp agak bahaya gaklah.....tapi dalam perjalanan banyak tempat yang kami singgah....antaranya tempat yang di janji selalu ngan kakak..tempat yang ada penyu..malangnya penyu betul xder..replika je...


Hujan lebat di sekitar Kerteh....


Ni dah masuk sempadan Dungun tapi masih lebat hujannya...


Ni dekat Muzium biologi marin di Dungun...


Belakang tu tulang ikan paus betul tau...yang di temui di Pahang tahun 2007 kalau x silap...


 Ibu tengah saratpun dia nak naik dokong gak..apa taknya dia takut ngn penyu tipu tu....


Ni tulang ikan paus yang di temui di selangor tahun 2004 kalau x silap....kakak dah mula seksi....jaket dia dah dibuang ntah kemana...


Bukan main lagi berdokong ngn abi..


Mentang2 jadi pensyarah ikan...ikan tilapia nipun nak ambik gambar..tp ni tilipia berbintik..cantik sangat....


Yang ni ikan apa ntah lupa aku..tp rasanya "ikan baung ekor putih...

Untuk pengetahuan korang..last2 aku dapat gak makan ICT kat teluk ketapang..yang aku nak sangat makan masa balik cuti raya puasa aritu...sesampai je sana kedai bukak...rasa gembira sangat dalam hati....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...