Rabu, 28 September 2011

Bila Cik Siti nak balik?????????

Bilalah nak balik berkhidmat di Negeri Cik Siti ni..baru 3 tahu di perantauan x sabar dah nak balik..apa xnya???? 3 tahun berkhidmat dah berapa kali aku pindah rumah..penat wei..apa yang korang tau...nipun asyik pikir berapa lama kt sini bile berlaku kes2 yang x berapa nak best...

Apa taknya? Aku pindah atas arahan untuk memberi bantuan kepada kolej cawangan yang kekurangan pensyarah tapi aku pulak yang rugi...claim pindah x dapat......claim milage x dapat...elaun harian x dapat malah elaun cola akupun dipotong atas sebab Bera ni kawasan pedalaman....sakitnya ati aku....!!!!!!!!!!!!! Apa yang aku dapat????malah aku pulak yang teraniaya....Aku dah call bahagian servis & saraan JPA,diorang kata aku layak mohon...pastu call JPKK bahagian kewangan untuk kepastian...awalnya dia cakap aku layak..tadi dapat call yang katanya aku x layak tapi semuanya atas budi bicara pengarah....sebab pertukaran bawah PTJ yang sama...sedih rasa..dahlah aku upah & sewa lori 3 tan untuk angkut barang aku..punyerlah banyak perabot aku samapi x muat lori kecik..RM800 aku habis untuk pindah barang tu..tapi last2 kolej cakap aku x leh claim..macamana aku x hangin...

Tiba-tiba rasa macama nak balik kampung je..berkhidmat untuk negeri tercinta..barulah x berpindah randah. Rumah yang aku beli tupun masih belum siap lagi tapi Alhamdulillah sudah ada prgressnya..sejuk hati aku bila tengok..x sabarnya nak naik rumah tu.....balik kampung barulah x berangkut barang ke hulu ke hilir rumah umi & mami....






 Alhamdulillah progressnya dah ada..risau gak aku takut tertipu mcm pembeli rumah yang lain....


Bilalah boleh dapat CF..huhu....

2 ulasan:

intan morsalin berkata...

sian kat adeq he...kna pindah sana sini tp kos kena tanggung sdiri..penat kan berpindah randah ni..kalau solo agi ok la jugek..ni dah ade baby..mmg byak la brgnyer..
mugkin ade hikmah disebaliknya...sabar yer deq he

marshalizadotcom berkata...

Deqhe beli rumah kat mana? Perumahan ke beli tanah buat rumah sdri? Best2 dah beli umah sdri...sabar deqhe deh. Mybe ada hikmah di sebalik yg berlaku...moga deqhe kuat sokmo...amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...