Selasa, 7 Jun 2011

KEHILANGAN..

Ni bukan nak bercerita tentang kisah kehilangan insan tersayang....memang aritu kami sekeluarga telah kehilangan orang tersayang, iaitu abang ipar ku...iaitu abg ke-2 suamiku syed asyraf bin syed alwi...Al-fatihah buat beliau...di harap teman2 blogger yg baca post ni tidak keberatan utk sedekahkan beliau Al-Fatihah...buat beliau....kala ni menitis air mata aku melihat gambar2 arwah dalam facebook....aku masih ingat masa kitorang balik cuti buruh aritu...dia ralat sebab dia x balut buah jambu yang ada kt atas pokok kalau tak mesti aku boleh makan banyak2..maklumlah keadaan aku sekarang ni..."abe yeh rasa terkilan plak x barut buah jambu kt pokok tu...kalau tak mesti hae balik dapat makan...ni cuma beberapa biji je.." terharu aku.
X sangka ni kali terakhir dia datang rumah aku kt sini.....

Masa dapat call yang dia tengah nazak tu kaki aku menggeletar...x sangka sbb baru dua minggu sebelum tu jumpa ngn dia...Masa aku sampai rumah mak mertua...terharu dan sebak je bila tengok 1 pokok tu di balut ngn plastik supaya lalat buah x kacau jambu yang dia simpan untuk aku,..apa lagi menangis teresak2lah...sebab dia seorang abg ipar yang baik dan kelakar....Yang aku paling x boleh terima sebab dia tak sakit....tiba2 jatuh dalam bilik air terus koma & meninggal...Doktor kata dia ada sakit jantung....sedih sangat...Sabtu & Ahad baru-baru ni semua keluarga mertua aku datang menyinggah kt teratak kami ni....alang2 on the way balik ke Kelantan dari Kl sempena Annual Dinner company abg ipar aku kerja tu...Diorang sekeluarga di jemput sempena anugerah penghargaan terhadap arwah yang berkhidmat dengan cemerlang & juga menyampaikan sumbangan check kepada ayah mertuaku.Sedih rasa.....

Masa dok kemas2 rumah kt bilik tamu sbb mak nk dtg tu aku tercari2 sesuatu yang aku lama x nampak di depan mata....huhu... Baju taekwondo aku..penat aku cari tp x jumpa2...last skali aku tengok tergantung je kt bilik tamu tu...tapi jenuh aku cari dalam semua laci sebab semua baju dah berlipat xder yang masih kotor ataupun yang belum berlipat...sekalai lagi rasa nk nangis bila kehilangan benda yang kita sayang....last skali aku basuh sbb aku nk nilakan dia...x sangka plak hilang...kata laki aku"xder sapa yg nak ambik baju syg tu...." tp kenapa boleh hilang..huhu...walaupun mak mertua & family dtg tp hati msih sedih sampai arini..huhuhu....

Huhhuuuuu...sedehnya tengok...dalam kenangan je lah...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...