Jumaat, 18 Mac 2011

KISAH AKU & DIA


Hari ni x banyak benda yang aku dah buat sepanjang pagi tadi..mood untuk bekerja agak hilang..selepas selesaikan duit2 konvo budak yang beribu hinggit ni aku dah xder mood nak wat apa2 maklumlah arini Jumaat & xder kelas plak tu..tapi tengah hari nanti ada date ngn BAYA kt tepi opis dia..nak makan chicken choplah plak rasanya....macam ngidam je..heheh..

Lately ni ramai yang tanya "K.han pregnant ke?nampak x larat je...." sebenarnya aku keletihan..mungkin rest yang x berapa cukup.....3 hari lepas bufday aku....masa tu aku sibuk sangat sebab pg tu baru sampai dari Kelantan jam 5.40 pg pastu kul 8 pg terpacak kt opis..hari tu plak kelas pack...sampai 4.30 ptg....huhu..penat weh...

Bila dah penat sangat tu terlupa plak bufday aku....cuma balik rumah laki aku buat2 x tau je...pastu dia suruh g ambik makanan dlm peti nak makan sambil tgok citer aku pergi je tanpa perasaan..bukak peti ada kek..huhu....terharulah jugak tapi tu tektik aku masa bufday dia dulu..heheh...



 


Hari ni dalam keboringan tu tiba2 aku teringat lagu yang aku nak cari dalam gadis impian sunsilk yang dinyanyikan oleh Amelda Ahmad tu...aku suka lagu tu sebab lirik dia yang baris pertama tu sama ngn cerita aku ngn laki aku masa mula2 jumpa...hehhe...Tapi rangkap berikutnya tu x berlaku dalam hidup aku ek...heheh mintak simpang!

                                     


Pertama kali bersua bertentang mata pada 28/12/2005 rasa macam ada sesuatu...."Mcm pernahku kenal tapi dimana ya?".....


( Rupa2nya dialah lelaki yang selalu muncul dalam mimpi aku sejak dr kecil...aku pernah tanya Ustazah aku masa sekolah menengah dulu...dia kata tulah jodoh aku...walaupun wajahnya selalu x jelas muncul dalam tidurku.....pernahku ceritakan kisah ini pada seseorang yg istimewa pernah hadir dalam hidupku 1 masa dulu bahawa ada seorang lelaki selalu muncul dlm tidorku...yang pasti lelaki itu bukan dia...dia seperti kecewa & x percaya...)


Berkawan biasa sehinggalah 17/3/2007 melamar aku dalam tepon jam 11.45 mlm..
masih ingat ayat keramat tu 

Dia : "Awak suka kat saya x?" 

Aku : " Suka...tapi setakat ni suka sebagai kawan.."
Dia : " Awak sanggup ke terima lelaki yang awak x cinta ?"
Aku : " Saya x kisah asalkan lelaki tu ada ilmu agama & sanggup bimbing saya...sbb saya tahu rasa cinta tu boleh dipupuk..sesungguhnya hati wanita tu sangat lembut...1 hari rasa cinta tetap akan datang jika lelaki tu benar2 menyayangi kita

Aku : "Awak ni biar betul? Jangan main2 ngn saya......."
 ( Aku rasa macam x percaya....maklumlah dia sudah memiliki cinta...same goes to me...)

Semua ni berlaku selepas 2 hari menyambut hari lahir aku yang ke 25 tahun....
Terkejut biawak rasanya sebab dia x pernah menunjukkan reaksi suka or jatuh cinta pada aku selama ni....hanya lelaki biasa yang memiliki gaya biasa...

Rupa2nya dari hari pertama kami berkenal2an beramai2 di kedai makan pada 29/12/2005 dia telah memiliki satu rasa yang tak pernah dia miliki sebelum ni...naluri untuk mengenali aku dengan lebih dekat melonjak2...dia berhitung kira sendirian untuk mendapatkan no tepon aku dari bos tapi rasa malu membatasi segala kerna dia seorang lelaki yang pemalu & berbudi bahasa.....

Ditakdirkan tuhan indah belaka..bos mencari aku merata2 tapi tak jumpa akhirnya diminta syed untuk mengatur segala pertemuan bersama....diberikan bos no tu kepadanya untuk mengetahui aku dimana...akhirnya aku membalas SMS dari dia..apa lagi, begitu gembira masa tu katanya...Hanya Allah je tahu apa yang dia rasa....Di simpan terus no aku ke dalam buku telefonnya...

Agak lama untuk aku bertegur sapa dengannya..kerna gaya & lagaknya agak sombong, dengan caranya yang tidak berapa nak menjawab masa aku menyapa di hari pertama....bagi aku cukuplah sekali aku menegur dia....Apa lagi...balik je rumah aku terus bercerita pada bonda...
" Ada sorang budak tu..anak buah bos..sombong giler...tegurpun x berapa nak jawab..macamlah dia tu hensem sangat "

Maklumlah org macam dia bukan citarasa....ala2 Arab rupanya....x menarik perhatian di jiwa....

Bermula SMS tu text2 berikutnya mula menyapa..siapa sangka dari benci terus suka....tapi sekadar suka berkawan sahaja....sehinggalah dia menjadi sahabat karib yang faham jiwa...

Jauh mengelamun cerita lama apa kata aku sambung cerita tadi semula.......heheh...

Tanggal 18/3/2007 dia call semula...memberitahu kabar berita, kedua ibu & bapanya sudi datang merisik2 & bertanya2 samada tuan diri sudah berpunya....... 

28/3/2007 tarikh dua keluarga bertemu bagi menyatukan kami berdua....bersempena Maulidurrasul hari lahir baginda...Berkat dan RahmatNYa serta redha dariNya...1/6/2007 tarikh kami akan diikat bersama untuk selamanya...
05/06/07 cantik tarikhnya..& xkan dilupa....kami disanding & diarak begitu rupa bersama2 saudara tercinta....

 

 


Begitulah kisahnya..kisah cinta kami berdua bermula....walaupun dalam bahagia kami tahu ada hati yang terluka....
Berjuta kemaafan kami pinta kerana itulah takdir kita.....Hanya DIA yang tentukan segala....
Kita hanya manusia biasa..hanya merancang tapi DIA yang putuskannya....
Semoga kami bahagia selamanya begitu juga insan2 disana yang telah terluka.....
SEKIAN...

1 ulasan:

wan_murni1991 berkata...

so sweet la akak..huhuhuu...moga bahagia hingga ke syurga..amin...^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...