Jumaat, 24 Disember 2010

BALIK KAMPUNG

eRM.....skrg ni sbenarnya aku kt kampung...sementara anakanda aku tgh tido sempat jugak on9 ngn desktop adik aku ni hehheh...laju jugak streamix ni....aku balik hari Rabu bebaru ni..tumpang mak sedara aku yang gi sana jalan2 ke Bukit Gambang Resort..jadi memandangkan kami mempunyai niat yg sama iaitu balik ke Negeri Cik Siti maka Cik Siti mentakabpun numpang balik gak...cadangnya nak balik dgn keretapi berdua dengan si kecik je tp bila dia call ckp nk dtg sini maka aku apa lg suka bukan kepalanglah...pucuk di cita ulam mendatang..kecik tapak tangannyiru aku tadahkan....

Tujuan sebenar aku balik ni banyak sgt...antaranya aku nak setelkan urusan tanah aku kat Pejabat Tanah Bachok yang terbengkalai tu....sakit ati betul berurusan dengan golongan mcm ni...kalau ckp "woi,makan gaji buta ker?" kang kurang ajaq sgt tuuu...so aku bersabar je ngn kerenah diorang...semalam sari suntuk cuti aku rugi..berurusan ngn diorang x dapat apa2 hasil....last2 balik camtu je...siap sound ckp "apa boleh buat'dtg lain kali jelah..." sakitnya ati aku..ingat Kolej Komuniti Mentakab tu mak bapak dia punyer ke aku nak senang2 cuti....geram betul....ni yang hangin ni....kat notis board tulis tiada waktu rehat...maksudnya akan ada org bertugas bergilirlah time rehat..tapi bila masuk dlm xder sekorpun yg bertugas....hangin tak..aku ni keje goment jugak..geramlah kalau ada yg wat hal mcm ni..menjatuhkan institusi kita....kesian kt mak cik2 n pak cik2 yg dtg berurusan..menunggu je dgn sabar.....

Pekerja2 ni x pikir ke mak cik2 ni dtg dr jauh dgn tambang teksinya mahal n tinggalkan kerja menoreh seharian semata2 nk berurusan..dtg2 wat mcm tu..siap halau suruh dtg lain kali..teruk betul...dah ler layanan kat org2 tua ni...diorg pun ada perasaan gak..tapi kalau yg dtg tu pakai standart ala2 datuk n kontraktor elok plak di layannya....sakit betul lah tgok benda2 camni..bilalah mind set org kita nk berubah...ni semua berlaku depan mata aku....

aku ni dah ntah berapa kali dah dtg ke sini....menyampah betul ngan kerenah diorang...aritu aku dok dlm tu start dr kl 12.45 kalau x silap...past diorang dah xder dah..g rehat...kul 2.30 masih xder seketulpun muncl kat kaunter...korang bayangkanlah aku sorang je aritu tapi servisnya setel dekat kul 4.30...padahal aritu xder orangpun..mcmana diorang ni wat kerja...bukannya orang beratur berduyun2....ish...

Malaslah tambah dosa ngumpat diorang ni....k lah..aku nak kuar dulu..nak g setel urusan kedai...anakpun dah bangun dah ni..nak g beli tiket balik lg...kalau ada gambar nanti akan aku share....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...